Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ucapan Selamat Hari Kemerdeka Malaysia yang Ke-63 Tahun 2020

Kali ini Kakceng akan share macam-macam ucapan selamat hari kemerdeka malaysia yang ke-63 tahun 2020 yang jatuh pada hari ini tanggal 31 Agustus 2020.

Tidak lengkap sambutan hari kebangsaan Malaysia tanpa ucapan Hari Merdeka bagi meraikan kemerdekaan Malaysia yang ke-63 pada tahun ini.

Tarikh keramat 31 Ogos pasti diraikan di seluruh negara sebagai sambutan ulang tahun negara yang bebas daripada cengkaman penjajah.

Tahun 2020 pastinya melakarkan satu sejarah buat negara apabila kita semua berhadapan dengan ancaman wabak Covid-1 yang melanda negara dan dunia. Pun begitu kita telah buktikan yang kita mampu mendepani wabak ini dengan jayanya kerana sikap perpaduan dan saling bekerjasama di kalangan rakyat Malaysia.

Bagi meraikan sambutan ulang tahun Kemerdekaan Negara yang ke-63 dengan tema “Malaysia Prihatin“, marilah sama-sama kita ucapkan pantun dan ucapan hari merdeka yang kami catatkan ini kepada seluruh rakyat Malaysia. Baca Juga: Bacaan Doa Qunut Nazilah Lengkap

Ucapan Hari Kebangsaan Malaysia Yang ke-63

Ucapan Selamat Hari Kemerdeka Malaysia
Selamat Hari Kebangsaan Tahun 2020. #MalaysiaPrihatin

Ucapan Selamat Hari Kemerdeka Malaysia yang Ke-63 Tahun 2020

Selamat Hari Kebangsaan Tahun 2020. Sambutlah hari kemerdekaan kali ini dengan lebih bersemangat dengan jiwa yang penuh dengan semangat patriotisma! #MalaysiaPrihatin

Ucapan Selamat Hari Kemerdeka Malaysia yang Ke-63 Tahun 2020

Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-63 buat negaraku Malaysia tercinta. Semoga negara kita segera bebas dari wabak covid-19 yang melanda negara.

31 Ogos 2020 | Malaysia Prihatin
Selagi kita dapat menyumbang sesuatu kepada masyarakat dan negara, kita semua adalah hero.
 Selamat Menyambut Hari Kebangsaan yang ke-63
#MalaysiaPrihatin
“Merdeka itu bukanlah suatu benda yang mudah didapati, melainkan ialah dikehendaki untuk mendapatkannya itu iaitu pengorbanan yang sebenar pengorbanan”. Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj – Perdana Menteri Malaysia Pertama
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-63.
Salam Kemerdekaan Buat Seluruh Rakyat Malaysia.  
Marilah sama-sama kita berganding bahu menyemarakkan ikatan perpaduan sesama kita. Kita merdeka daripada penjajah, kita juga hendaklah merdeka daripada perkara yang sia-sia.

Ucapan Selamat Hari Kemerdeka Malaysia yang Ke-63 Tahun 2020
Selamat Hari Merdeka Ke-63
Kejayaan negara pada hari ini adalah hasil usaha tanpa jerih perjuangan kita pada satu ketika dahulu bagi melihat sebuah negara bangsa yang bebas, diperintah dan ditadbir sendiri oleh rakyat.
Selamat Menyambut Hari Kebangsaan Ke-63. Terukir indah dalam kata dan doa, semoga Malaysia tetap terjaga berhias cahaya mutiara.
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-63. Ayuh! Bangkit bersama dengan minda dan jiwa yang bersih agar dirimu menjadi kebanggaan dan bakal mencipta lipatan memoir sejarah yang indah!.
Selamat Hari Kebangsaan Ke-63. Hebatkan perasaan sayangi Malaysia di Bulan Kemerdekaan 2020
Happy National Day Malaysia. May our nation unite and grow stornger. Let us build prosperous and peaceful Malaysia together.
Salam Merdeka. Banggalah dengan tanah airmu. Jadilah generasi penerus bangsa yang punya rasa cinta tanah air. Jadikan Malaysia sebuah negara yang maju, makmur dan adil.
Saya sebagai rakyat Malaysia mesti menyambut Hari Kemerdekaan. Saya berjanji akan mengibarkan bendera sempena hari kemerdekaan. Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Itulah berbagai Ucapan Hari Merdeka Malaysia yang Ke-63 Tahun 2020. Merdeka..